Litoralul la Târgul de Turism al României, ediția 2020

O nouă ediție a TTR a avut loc, în perioada 20-23 februarie 2020, la Romexpo, loc în care administrațiile locale și agențiile de turism și-au dat întâlnire cu turiștii aflați în căutarea ofertelor de vacanță. În acest an suprafața ocupată a fost cu aproximativ 25% mai mică decât la ediția anterioară, toate activitățile desfășurându-se într-un singur pavilion. Chiar dacă prețul biletului de intrare a fost de 20 lei/persoană, nu au lipsit nici la această ediție „culegătorii de pliante” și „degustătorii de ocazie”. Afluența la standuri s-a menținut aproape la fel că în anii trecuți, de remarcat însă media de vârstă destul de ridicată pentru primele zile de târg, care a scăzut destul de mult în zilele de sâmbătă și duminică.A fost o ediție destul de echilibrată din punct de vedere al dimensiunilor standurilor, nimeni nu a exagerat și nici nu au fost zone care să fie mult peste media târgului. Expozanții străini care promovau clasicele destinații Grecia, Bulgaria, Turcia și Israel au revenit cu aceleași standuri din anii trecuți și nu au reușit să iasă în evidență cu evenimente deosebite.
Dintre regiunile turistice românești au reușit să atragă atenția asupra destinațiilor promovate Constanța, Oradea, Tulcea și Maramureș. De departe cel mai animat stand a fost cel al destinației Constanța- Mamaia, gândit că un mixt de istorie, plaje, terase, clubbing și baruri. Constanța, Capitală Tineretului 2020 a reușit pe parcursul celor 4 zile de târg să surprindă participanții prin câteva evenimente interesante care aduceau în prim plan evenimentele programate pentru această vară la Constanța.

Un stand modern, elegant, bine conturat și cu o vizibilitate foarte bună a fost cel al județului Bihor, cu destinația de top Oradea. Chiar dacă designul promitea mult, atmosfera din jurul acestuia a fost una destul de liniștită fără să atragă atenția asupra sa.Maramureșul a ales o abordare mult mai dinamică, în ciuda poziției laterale care nu avantaja ecranul de mari dimensiuni pe care rulau clipuri de promovare. Totuși, muzică maeștrilor Maria și Petre Botiș atrăgea imediat atenția asupra colțului maramureșean din care nu lipsea atelierul de tâmplărie în care prindea viață o poartă autentică. Un element de atracție a fost celebra horincă prezentată cu mult suflet de Ștefan, artizanul brandului „La Horincie„. Degustările de produse maramureșene, îmbinate cu cele ale horincii învechite mai bine de 4 ani în butoaie arse de stejar, făceau parte dintr-un context extrem de apreciat de către turiștii în căutare de destinați autentice. La mică distanță, Tulcea aducea și ea la târg o parte din bogăția gastronomică a Deltei Dunării dar și gustul desăvârșit al vinurilor dobrogene. Muzică și culorile lipovenești au atras atenția asupra unei destinații deosebit de căutată și apreciată de turiști.Revenind la vizitatori, am putut să remarcăm că în mare parte aceștia aveau lecțiile făcute și știau destul de clar ce destinație urmau să aleagă, singurul lucru care mai era de căutat era oferta cea mai bună. Agențiile au încercat diverse metode de a atrage turiștii către standurile proprii, plecând de la ștrumfi și ateliere de pictură pentru cei mici, până la tarabe cu înghețată turcească pentru toată lumea.Dacă la majoritatea standurilor se vindeau destinații internaționale, am remarcat și agenții care erau focusate exclusiv pe turismul intern. Un efort destul de mare, deoarece concurența cu stațiunile străine, mai ales pe segmentul de litoral, este extrem de acerbă. În această luptă,
segmentul de vacanțe pe litoralul nostru era susținut de agenția Paradis Vacanțe de Vis, o importantă realitate de pe piața turistică din România, care anul acesta a sărbătorit 20 de ani de activitate. Paradis Vacanțe de Vis, sub sloganul „Litoral România”, a adus la stand oferte deosebite pentru cazare în peste 400 de hoteluri de pe litoral.

La standul Agenției, printre clasicele materiale promoționale cu prețuri pentru multiplele oferte, am observat și o noutate în domeniu, o broșură la pachet cu o aplicație care, prin simplă scanare a fotografiilor din interiori, ne introduce înr-o realitate augmentată, putând astfel să vedem pe displayul telefonului mobil clipuri video din respectivul hotel sau chiar oferte și prețuri care se pot rezervă prin intermediul aplicației.

Alături de echipa Paradis, la stand se aflau și 15 hoteluri care-și prezentu oferta de cazare și atrăgeau turiștii cu oferte speciale. Din discuțiile avute, am aflat de la reperezentanții agenției că pe lângă oferta hotelieră au introdus în portofoliu un nou concept, acela al apartamentelor în regim hotelier. Cele peste 150 de apartamente situate în 5 complexuri din Mamaia și Eforie, grupate sub brandul Paradis Apartments, au fost atent selecționate și verificate de către specialiștii agenției astfel încât să îndeplinească cele mai bune standarde pentru o vacanța confortabilă pe litoral. Atuurile acestor apartamente sunt în primul rând legate de spațiu, de raportul calitate preț dar și de dotările și facilitățile oferite. Prețurile încep de la 42€ pentru un apartament de 4*, cu 2 camere, în care se pot caza 4 persoane și variază în funcție de facilități, suprafață și perioada sejurului.

Pentru sezonul 2020 echipa Paradis a lansat ofertele de 1450 lei în diferite stațiuni de pe litoral și ne-au oferit că exemplu:
NEPTUN – OLIMP 1450 lei, sejur 5 nopți cu bonuri valorice, din 1 iulie!
Hotel Holiday Blue 3* – 5 nopți cazare cameră dublă parter și bonuri valorice 600 lei/cameră/sejur
Hotel Tomis 3* – 5 nopți cazare cu mic dejun și bonuri valorice 400 lei/cameră/sejur
Hotel Sară 3* – 5 nopți cazare cameră dublă parter cu mic dejun și bonuri valorice 400 lei/cameră/sejur
Hotel Spring Holiday 3* – 5 nopți cazare cu mic dejun și bonuri valorice 270 lei/cameră/sejur

La același stand am aflat și despre excursiile de o zi de pe litoral, care se vor desfășura și anul acesta cu plecare din fiecare stațiune, având că destinație Delta Dunării, Gura Portiței sau castelul Reginei Maria de la Balcic.Un alt produs turistic aflat în portofoliul agenției este și Parcul de aventură Neptun „Paradis Land” care a devenit un pol de atracție atât pentru copii cât și pentru adulți dornici de mișcare, aventură și relaxare în pădurea de la Neptun. și în acest sezon sunteți așteptați la parc cu:🤸🏻‍♂️ 14 trasee pline de adrenalină și distracție prin copaci, ‍♀️ circuit de tiroliane,  ESCAPE ROOM,  tir cu arcul și airsoft,închiriere biciclete pentru trasee prin pădure,  dragonul galben (traseu la sol fără echipament), mini tiroliană cu scaun, trambulină.

Și, ca element de noutate absolută, la același stand am întâlnit și echipa PERPETOO, un alt proiect al agenției care se adresează de această dată celor care doresc să închirieze o mașînă. Aplicația dezvoltată are două componente deosebit de importante care fac legătură directă între
proprietarii care doresc să-și pună mașina la închiriere și clienții care doresc să închirieze o mașină fără multă bătaie de cap. Sub sloganul „Mai simplu nu se poate!” platforma www.perpetoo.com are o interfață deosebit de prietenoasă și oferă la acest moment o gama largă de mașini plecând de la Ford Mustang, Lexus sau Mercedes GLK și terminând cu vanuri pentru 8 persoane sau mașini din clasa economică. Conceptul deosebit de simplu încurajează proprietarii să-și pună mașinile să facă bani, ele fiind asigurate CASCO pe toată durata închireirii iar pe cei care au nevoie de o mașină îi asigură că prin intermediul aplicației vor află din start cât au de plătit, fără costuri ascunse și alte elemente complicate. Platforma a fost lansată în 4 orașe (București, Timișoara, Iași și Cluj) urmând că în doar câteva săptămâni să ajungă și în alte orașe. Promisiunea echipei Perpetoo este că sistemul lor de CAR SHARING va putea fi accesat în această vară și pe litoral. Am lăsat în urmă agenția Paradis Vacanțe de Vis, care a adus pe litoral, în cei 20 de ani de activitate, peste 1 milion de turiști din țară și străinătate, și am plecat în căutarea altor reprezentanți de la malul mării. Am găsit standurile stațiunilor din sudul litoralului aflate sub umbrela orașelor Eforie și Mangalia, care nu au schimbat mai nimic din viziunea anilor trecuți. Doar la Mangalia am remarcat o mașină de curse a cărei legătură nu am înțeles-o cu vacanța la mare.Singurul hotel de pe litoral care a reușit să-și facă loc la această ediție a târgului cu un stand propriu a fost complexul Mera care a ținut și în acest an ștacheta sus cu o prezentare de hotel de 4*.
Așa cum scriam și anul trecut, la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României este din ce în ce mai important că litoralul de ce nu chiar Dobrogea să aibă o prezență unitară și distinctă. Un prim pas a fost făcut anul acesta când, probabil că din considerente de spațiu standurile au fost destul de apropiate iar Constanța s-a prezentat într-un stand unic (Primăria și Consiliul Județean). Rămân la ideea că o zonă întreagă care să reprezinte Dobrogea ar aduce mult mai multe beneficii tuturor celor implicați în promovarea litoralului și Deltei Dunării.

Lasă un răspuns

Nume
Email
Site web

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.